11.05.2016 w Warszawie odbyła się III edycja ogólnopolskiej konferencji naukowo-technicznej „Przejazdy Kolejowo-Drogowe 2016 – Nowe technologie w budowie i eksploatacji przejazdów kolejowo-drogowych” organizowana przez AKSON MEDIA oraz Akademię Leona Koźmińskiego. Nasz przedstawiciel Szymon Bielawski zaprezentował przemówienie
„Nowe Technologie Zabezpieczeń Antykorozyjnych Opartych na Zimnym Cynkowaniu”.
Konferencja poświęcona była prezentacji zagadnień związanych z budową, modernizacją i późniejszą eksploatacją przejazdów kolejowo-drogowych, tramwajowo-drogowych, a także wspólnej nawierzchni szynowo-drogowej w portach, terminalach kontenerowych i punktach przeładunkowych.
Celem spotkania była wymiana doświadczeń w zakresie stosowania nowych rozwiązań technicznych w procesie projektowania i realizacji procesów modernizacyjnych infrastruktury oraz sygnalizacji na styku drogi i kolei z uwzględnieniem aspektów bezpieczeństwa, niezawodności i rachunku ekonomicznego.
dr Mirosław Antonowicz / Akademia Leona Koźmińskiego
„Systemowe rozwiązania dla transportu towarowego – Biała Księga”
Tadeusz Ryś / Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych
„Bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych”
Maciej Stefanowicz / Fabryka Taśm Transporterowych WOLBROM S.A.
„.ELASTrack system gumowej nawierzchni na przejazdy kolejowe”
Anna Rak / B+F Beton- und Fertigteilgesellschaft mbH Lauchhammer
„Innowacyjna, niezawodna i szybka w montażu zintegrowana nawierzchnia kolejowo-drogowa z torowych Płyt Nośnych systemu GTP dla przejazdów kolejowo-drogowych i kolejowo-tramwajowych”
Piotr Kazimierowski / AUDIT RAIL sp. z o.o.
„Dobre praktyki w projektowaniu i wykonaniu przejazdów kolejowo-drogowych z perspektywy zarządcy infrastruktury i przewoźnika kolejowego w odniesieniu do LCC (kosztów cyklu życia obiektu)”
12:00 – 12:30 Przerwa kawowa
12:30 – 14:30 Sesja II
Václav Martiniak / První Signální, a.s.
„Przejazdowe urządzenie sterowania ruchem kolejowym LEXIS”
dr Jakub Majewski / Fundacja ProKolej
„Bezpieczeństwo na przejazdach od strony użytkowników dróg – inwestycje w uspokajanie ruchu, separatory, progi zwalniające i fotoradary”
Stanisław Biega / Centrum Zrównoważonego Transportu
„Wpływ regulacji spółki PKP PLK na realizacje inwestycji infrastrukturalnych”
Radosław Grunwald / COVER
„Klejenie tłucznia – innowacyjny sposób stabilizacji podsypki w strefach przejściowych”
Krzysztof Wróblewski / IMPERVIUS Sp. z o.o.
„Inekcyjna stabilizacja betonowych płyt przejazdowych”
Szymon Bielawski / SiD Coating’s
„Nowe Technologie Zabezpieczeń Antykorozyjnych Opartych na Zimnym Cynkowaniu”
14:30- 15:00 Lunch
Konferencja adresowana była głównie do:
· zarządców infrastruktury kolejowej i drogowej,
· właścicieli i zarządców bocznic kolejowych,
· właścicieli i zarządców portów i terminali kontenerowych,
· producentów i dostawców elementów infrastruktury kolejowej,
· producentów urządzeń i systemów SRK,
· pełnomocników systemów zarządzania bezpieczeństwem,
· kontrolerów, audytorów, ekspertów i naukowców,
· a także polityków, samorządowców, dziennikarzy.
Podczas konferencji zaprezentowano nowoczesne produkty i technologie umożliwiające podniesienie poziomu bezpieczeństwa na jednopoziomowych skrzyżowaniach drogi i torów, z zachowaniem racjonalności ekonomicznej.
Ważnym aspektem dyskusji było omówienie technologii i doświadczeń europejskich, umożliwiających skrócenie procesu zamknięcia linii kolejowych i dróg podczas napraw i modernizacji przejazdów kolejowo-drogowych.